Erős ügyfélhitelesítéses folyamat a "bankkártyás fizetés"-es felületen
Kezdjük először egy jó hírrel: Simple fiókban elmentett, bármely bank által kibocsátott bankkártyával a jövőben is egyszerűbben fizethet online vásárláskor!
Most pedig az erős ügyfélhitelesítésről röviden
Legkésőbb 2021. január 1-től az uniós jogszabályokkal összhangban minden banknak be kell vezetnie az erős ügyfélhitelesítést online bankkártyás vásárláskor.
Ilyennek számít az is, ha a Simple alkalmazásban vagy a SimplePay felületen fizet bármely bank által kibocsátott bankkártyával.
Az erős ügyfélhitelesítés azt jelenti, hogy az online fizetési felületeken a kártyaadatokon kívül egy további biztonsági kódot kell megadni, vagy banki mobilapplikáción keresztül kell megerősíteni a vásárlási szándékot.
A bankok tehetnek kivételt egyes tranzakciókkal, például a Simple-fiókban elmentett, erős ügyfélazonosításon már átesett kártyákkal, de bizonyos időközönként még ezeknél a kártyáknál is kérni fogják az erős ügyfélazonosítást. Ennek gyakorisága bankonként eltérő lehet.
Az erős ügyfélhitelesítés módját a saját bankjánál kellett beállítani ahhoz, hogy 2021. januártól bankkártyával fizethessen online vásárláskor. Ha még nem tette, mielőbb látogasson el bankja felületére, és állítsa be!